Ramowy rozkład dnia 4, 5 i 6 latków

Godzina Typ zajęć
6:00-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w sali, praca z grupką dzieci i indywidualne. Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe.
8:00-8:05 Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie do higieny osobistej.
8:05-8:25 Śniadanie – wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.Wdrażanie do higieny osobistej.
8:25-8:40 Czynności higieniczno-samoobsługowe. Przygotowanie do zajęć.
8:40-9.00 Zabawy integrujące grupę, zabawy rytmiczne – rytuał wspólnego rozpoczynania dnia, powitanie dzieci, zabawy przy muzyce. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do zajęć.
9:00-10:30 Zajęcia programowe –zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju - realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem przerwy na zabawy ruchowe między jednostkami metodycznymi. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcje wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Praca z grupką dzieci i praca indywidualna.
10:30-10:35 Przygotowanie do obiadu I danie; prace porządkowe, czynności higieniczno – samoobsługowe.
10:35 -10:50

Obiad I danie.

10:50 -11:00 Czynności higieniczno-samoobsługowe.
11:00-12:40 Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Spacery w najbliższym otoczeniu. W przypadku niesprzyjającej aury– organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności: gry i zabawy ruchowe w salach, zabawy  w  Radosnej Sali, zabawy integracyjne, zabawy w kącikach   zainteresowań:tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. Zorganizowane czytanie książek. Praca z grupką dzieci i praca indywidualna. Zabawa ruchowa.
12:35-12:45 Czynności higieniczno-samoobsługowe.
12:45-13:05

Obiad - drugie danie.

13:05-13:20 Czynności higieniczno-samoobsługowe.
13:20-14:00 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Zajęcia dodatkowe. Zajęcia wg planu.
14:00-14:15

Podwieczorek.

14:15-16:30 Rozchodzenie się dzieci od godziny 14:15.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w przypadku niesprzyjającej aury) zabawy w sali, w kącikach zainteresowań. Praca w grupie i praca  indywidualna. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.