Zarządzenie nr 12/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 13 stycznia 2025r.
w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek.
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 1465, poz. 1572, poz. 1907 i poz. 1940) oraz art. 154 ust 1 pkt 1 w związku z art. 29 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024r. poz. 737, poz. 854, poz.1562, poz. 1635 i poz. 1933)
zarządza się, co następuje:
- 1. Ustala się terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek, stanowiące załącznik do niniejszego zarządzenia.
- 2. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom publicznych szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek oraz dyrektorowi Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej.
- 3. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się właściwemu w zakresie nadzoru Zastępcy Prezydenta Miasta Włocławek.
- 4.1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
- Zarządzenie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.
Załącznik do Zarządzenia nr 12/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 13 stycznia 2025r.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek.
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu uzupełniającym |
od 5 maja do 20 maja 2025r. | Składanie zgłoszeń przez rodziców dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły oraz wniosków o przyjęcie kandydatów do klas I ogólnodostępnych szkół podstawowych spoza obwodu wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów. | od 2 lipca do 16 lipca 2025r. |
od 5 maja do 20 maja 2025r. | Składanie do dyrektora szkoły z oddziałami integracyjnymi podania o przyjęcie dziecka do oddziału integracyjnego wraz z orzeczeniem o potrzebie do kształcenia specjalnego wydanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. | Na bieżąco – zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. |
od 5 maja do 20 maja 2025r. | Składanie wniosków o przyjęcie kandydatów do oddziałów sportowych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów.* | od 2 lipca do 16 lipca 2025r. |
od 15 maja do 16 maja 2025r. | Udział kandydatów w próbach sprawności fizycznej do oddziałów sportowych organizowanych przez szkoły z oddziałami sportowymi.** | 14 lipca 2025r. |
26 maja 2025r. | Podanie przez komisję rekrutacyjną do publicznej wiadomości listy kandydatów do oddziałów sportowych, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej. | 18 lipca 2025r. |
od 27 maja do 28 maja 2025r. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do danej szkoły i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w tym żądania przez przewodniczącego dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Ponadto przewodniczący może zwrócić się do Prezydenta Miasta o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach (Prezydent Miasta dokonuje potwierdzenia w terminie 14 dni). |
od 21 lipca do 22 lipca 2025r. |
2 czerwca 2025r. | Ogłoszenie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. | 23 lipca 2025r. |
od 2 czerwca do 11 czerwca 2025r. | Podpisywanie deklaracji przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia. Niezłożenie deklaracji w wymaganym terminie będzie jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w szkole. | od 24 lipca do 29 lipca 2025r. |
13 czerwca 2025r. | Ogłoszenie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkoły. | 31 lipca 2025r. |
*Bez względu na to, czy oddziały sportowe tworzone są w szkole obwodowej lub pozaobwodowej nabór do nich odbywa się według tych samych zasad co oznacza, iż kandydaci do tych oddziałów składają tylko i wyłącznie wnioski.
**Dzień i godzinę przeprowadzenia sprawdzianu określą dyrektorzy poszczególnych szkół, w których organizowane są oddziały sportowe.
Uzasadnienie
Uchwałą nr XXX/54/2017 Rady Miasta Włocławek z dnia 27 marca 2017r. określone zostały kryteria, liczba punktów oraz dokumenty obowiązujące w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek (Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. 2017. poz.1557).
Zgodnie z artykułem 154 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024r. poz. 737 ze zm.) organ prowadzący publiczną szkołę podstawową określa terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych.