Przejdź do treści

Rekrutacja 2025/26 – Szkoła Podstawowa

Zarządzenie nr 12/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 13 stycznia 2025r.

w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek.

Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 1465, poz. 1572, poz. 1907 i poz. 1940) oraz art. 154 ust 1 pkt 1 w związku z art. 29 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024r. poz. 737, poz. 854, poz.1562, poz. 1635 i poz. 1933) 

zarządza się, co następuje:

  • 1. Ustala się terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek, stanowiące załącznik do niniejszego zarządzenia.
  • 2. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom publicznych szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek oraz dyrektorowi Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej.
  • 3. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się właściwemu w zakresie nadzoru Zastępcy Prezydenta Miasta Włocławek.
  • 4.1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
  1. Zarządzenie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek.

Załącznik do Zarządzenia nr 12/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 13 stycznia 2025r.

Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek.

Termin w postępowaniu rekrutacyjnym Rodzaj czynności Termin w postępowaniu uzupełniającym
od 5 maja do 20 maja 2025r. Składanie zgłoszeń przez rodziców dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły oraz wniosków o przyjęcie kandydatów do klas I ogólnodostępnych szkół podstawowych spoza obwodu wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów. od 2 lipca do 16 lipca 2025r.
od 5 maja do 20 maja 2025r. Składanie do dyrektora szkoły z oddziałami integracyjnymi podania o przyjęcie dziecka do oddziału integracyjnego wraz z orzeczeniem o potrzebie do kształcenia specjalnego wydanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Na bieżąco – zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
od 5 maja do 20 maja 2025r. Składanie wniosków o przyjęcie kandydatów do oddziałów sportowych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów.* od 2 lipca do 16 lipca 2025r.
od 15 maja do 16 maja 2025r. Udział kandydatów w próbach sprawności fizycznej do oddziałów sportowych organizowanych przez szkoły z oddziałami sportowymi.** 14 lipca 2025r.
26 maja 2025r. Podanie przez komisję rekrutacyjną do publicznej wiadomości listy kandydatów do oddziałów sportowych, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej. 18 lipca 2025r.
od 27 maja do 28 maja 2025r. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do danej szkoły
i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w tym żądania przez przewodniczącego dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Ponadto przewodniczący może zwrócić się do Prezydenta Miasta o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach (Prezydent Miasta dokonuje potwierdzenia w terminie 14 dni).
od 21 lipca do 22 lipca 2025r.
2 czerwca 2025r. Ogłoszenie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. 23 lipca 2025r.
od 2 czerwca do 11 czerwca 2025r. Podpisywanie deklaracji przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia. Niezłożenie deklaracji w wymaganym terminie będzie jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w szkole. od 24 lipca do 29 lipca 2025r.
13 czerwca 2025r. Ogłoszenie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkoły. 31 lipca 2025r.

*Bez względu na to, czy oddziały sportowe tworzone są w szkole obwodowej lub pozaobwodowej nabór do nich odbywa się według tych samych zasad co oznacza, iż kandydaci do tych oddziałów składają tylko i wyłącznie wnioski.

**Dzień i godzinę przeprowadzenia sprawdzianu określą dyrektorzy poszczególnych szkół, w których organizowane są oddziały sportowe.

Uzasadnienie

Uchwałą nr XXX/54/2017 Rady Miasta Włocławek z dnia 27 marca 2017r. określone zostały kryteria, liczba punktów oraz dokumenty obowiązujące w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek (Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. 2017. poz.1557).

Zgodnie z artykułem 154 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024r. poz. 737 ze zm.) organ prowadzący publiczną szkołę podstawową określa terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych.

Zobacz Dokument

Scroll to Top