Ramowy rozkład dnia

3 latki

GodzinaTyp zajęć
6:00-8:00Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w sali, praca z grupką dzieci i indywidualnie.  Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe.
8:00-8:10Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i integracyjne.
8:15-8:30Przygotowanie do śniadania, prace porządkowe, czynności higieniczno-samoobsługowe.
8:30-8:50Śniadanie.
8:50-9:00Czynności higieniczno-samoobsługowe. Przygotowanie do zajęć.
9:00-9:30Zajęcia programowe –zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju  – realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
9:30-10:45Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Spacery w najbliższym otoczeniu. W przypadku niesprzyjającej aury – organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności: gry i zabawy ruchowe w salach, zabawy  w  Radosnej Sali, zabawy integracyjne, zabawy w kącikach   zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. Zorganizowane czytanie książek. Praca z grupką dzieci i praca indywidualna. Zabawa ruchowa.
10:45 -10:55Przygotowanie do obiadu  I danie; prace porządkowe, czynności higieniczno – samoobsługowe.
10:55-11:15Obiad – pierwsze danie.
11:15-11:30Czynności higieniczno-sanitarne, przygotowanie do leżakowania.
11:30-12:50Odpoczynek dzieci. Leżakowanie.
12:50-13:05Ubieranie dzieci po leżakowaniu, czynności higieniczno – samoobsługowe ; przygotowanie do obiadu (II danie).
13:05-13:25Obiad – drugie danie.
13.25-13.35Czynności higieniczno-samoobsługowe po obiedzie.
13:35-14:00Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Zajęcia  dodatkowe (rytmika , j. angielski).
14:00-14:15Podwieczorek.
14:15-16:30Rozchodzenie się dzieci od godziny 14.15.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w przypadku niesprzyjającej aury) zabawy w sali, w kącikach zainteresowań. Praca w grupie i praca  indywidualna. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.

4, 5 i 6 latki

GodzinaTyp zajęć
6:00-8:00Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w sali, praca z grupką dzieci i indywidualne. Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe.
8:00-8:05Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie do higieny osobistej.
8:05-8:25Śniadanie – wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.Wdrażanie do higieny osobistej.
8:25-8:40Czynności higieniczno-samoobsługowe. Przygotowanie do zajęć.
8:40-9.00Zabawy integrujące grupę, zabawy rytmiczne – rytuał wspólnego rozpoczynania dnia, powitanie dzieci, zabawy przy muzyce. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do zajęć.
9:00-10:30Zajęcia programowe –zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju – realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem przerwy na zabawy ruchowe między jednostkami metodycznymi. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcje wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Praca z grupką dzieci i praca indywidualna.
10:30-10:35Przygotowanie do obiadu I danie; prace porządkowe, czynności higieniczno – samoobsługowe.
10:35 -10:50Obiad I danie.
10:50 -11:00Czynności higieniczno-samoobsługowe.
11:00-12:40Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Spacery w najbliższym otoczeniu. W przypadku niesprzyjającej aury– organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności: gry i zabawy ruchowe w salach, zabawy  w  Radosnej Sali, zabawy integracyjne, zabawy w kącikach   zainteresowań:tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. Zorganizowane czytanie książek. Praca z grupką dzieci i praca indywidualna. Zabawa ruchowa.
12:35-12:45Czynności higieniczno-samoobsługowe.
12:45-13:05Obiad – drugie danie.
13:05-13:20Czynności higieniczno-samoobsługowe.
13:20-14:00Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Zajęcia dodatkowe. Zajęcia wg planu.
14:00-14:15Podwieczorek.
14:15-16:30Rozchodzenie się dzieci od godziny 14:15.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w przypadku niesprzyjającej aury) zabawy w sali, w kącikach zainteresowań. Praca w grupie i praca  indywidualna. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.
Scroll to Top
Skip to content