Programy unijne

Rok szkolny 2014/2015

"Dołączymy do Reichsteina"

 

W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie naszego gimnazjum będą uczestniczyć w kolejnym projekcie edukacyjnym - "Dołączymy do Reichsteina". Projekt zakłada wieloaspektowe wsparcie dla ucznia pozwalające rozwijać własne zdolności, wyrównywać braki edukacyjne, badać predyspozycje pod kątem dalszego kształcenia i wyboru ścieżki zawodowej oraz rozwijać kompetencje ICT. Aktualnie trwa rekrutacja pierwszej grupy uczniów do udziału w projekcie, a we wrześniu będziemy rekrutować drugą grupę. W zakładce Programy unijne znajduje się regulamin projektu oraz niezbędne załączniki.

 

Prezentacja

Regulamin projektu

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3

Załącznik nr 4

Załącznik nr 5

Załącznik nr 6


 

Rok szkolny 2013/2014

"META-TUTOR: Innowacyjny system kształcenia interdyscyplinarnego z zakresu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych dla szkół gimnazjalnych"

Głównym celem projektu jest zmiana podejścia do nauczania w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych poprzez opracowanie, wdrożenie i upowszechnienie 8 innowacyjnych programów nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych realizowanych w formie interdyscyplinarnej z wykorzystaniem TIK w 8 szkołach gimnazjalnych z woj. kujawsko-pomorskiego. W ramach projektu opracowana została koncepcja a następnie produkt finalny innowacyjnej platformy e-learningowej przeznaczonej do tworzenia interdyscyplinarnych programów nauczania. Platforma ta została wprowadzona w 8 szkołach gimnazjalnych z woj. kujawsko-pomorskiego. Również, nauczyciele szkół gimnazjalnych, uczestniczących w projekcie nabyli umiejętność i wiedzę z zakresu obsługi platformy oraz tworzenia innowacyjnych programów nauczania, dzięki odbyciu szkolenia z w/w zakresu. Kolejnym celem projektu jest zwiększenie zainteresowania przedmiotami matematyczno - przyrodniczymi wśród 159 uczniów gimnazjów z woj. kujawsko - pomorskiego, którzy obecnie biorą udział w zajęciach z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych realizowanych w formule interdyscyplinarnej z wykorzystaniem TIK, w oparciu o stworzone innowacyjne programy nauczania. Wyżej wspomniane programy nauczania oraz produkt finalny platformy zostanie upowszechniony podczas konferencji podsumowującej, na którą zaproszeni zostaną przedstawiciele 414 szkół gimnazjalnych z woj. kujawsko - pomorskiego.

Grupę docelowa projektu rozpatrywana jest na dwóch poziomach:
I. Bezpośredni - stanowi 8 szkół gimnazjalnych z terenu woj. kujawsko - pomorskiego:
1. Publiczne Gimnazjum, ZS z Oddziałami Integracyjnymi im. Polskich Noblistów w Kruszynie, ul. Szkolna 15, 87-853 Kruszyn
2. Gimnazjum nr 5 integracyjne im. T. Zawadzkiego, ZSI nr 1 we Włocławku, 87-800 Włocławek, Wieniecka 46
3. Gimnazjum in. Gen. A. Słubickiego w Izbicy Kujawskiej, 87-865 Izbica Kujawska, ul. Nowomiejska 3
4. Gimnazjum nr 7 we Włocławku, Zespół Szkół nr 4 im. K. K. Baczyńskiego, 87-800 Włocławek, ul. Kaliska 108
5. Zespół Szkół w Raciążku, 87-721 Raciążek, ul. Szkolna 3
6. Gimnazjum nr 2 im. Ks. J. Popiełuszki we Włocławku, 87-800 Włocławek, ul. Żytnia 47
7. Gimnazjum nr 11 im. Ks. J. Twardowskiego, ZS nr 11 we Włocławku, ul. Papieżka 89, 87-800 Włocławek
8. Gimnazjum przy ZS im. J. Korczaka w Smólniku, 87-815 Smólnik, ul. Smólnik 17a
II. Pośredni: 159 uczniów uczących się w jednej z klas 1, każdego z w/w gimnazjum, a także 39 zatrudnionych we wskazanych gimnazjach nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych.


 

Rok szkolny 2013/2014

"Kreatywne umysły"


 

Rok szkolny 2010/2011

Projekt "Lepsza przyszłość - raz jeszcze" - wyrównywanie szans w edukacji, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (klasy IV-V i gimnazjum)



W roku szkolnym 2010/2011 w Zespole Szkół nr 11 realizowane były zajęcia projektowe " Lepsza przyszłość - raz jeszcze" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych, świadczonych w systemie oświaty. W zajęciach uczestniczyło 60 uczniów, w tym 30 ze szkoły podstawowej i 30 z gimnazjum. Celem było wyrównywanie dysproporcji i zwiększenie szans edukacyjnych uczniów, rozwój kompetencji kluczowych, świadome planowanie kariery. Realizowano zajęcia wyrównawcze w zakresie przedmiotów matematyczno - przyrodniczych (matematyka, przyroda w SP, matematyka, fizyka, chemia w gimnazjum), a także wsparcia pedagogicznego w SP i doradztwa zawodowego w gimnazjum. Uczniowie utrwalali już nabyte wiadomości i umiejętności, pracując w mniej licznych grupach mogli w sposób nietypowy, niestandardowy zdobywać nowe doświadczenia.

 

Projekt "Podnoszenie osiągnięć edukacyjnych" - wyrównywanie szans w edukacji, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (klasy VI)


 

Rok szkolny 2009/2010

Projekt "Lepsza Przyszłość" - wyrównywanie szans w edukacji, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki


 

Rok szkolny 2008/2009

Projekt "Potrafisz" - wyrównywanie szans edukacyjnych, rozwijanie pasji i talentów